10 Kasım 2015 Salı

Çocuk Doktoru Zekai Dinçer

Derin doğduğunda en önemli konularımızdan biri doktoru kim olacak idi.


Bildiğin oturup araştırdım. Duyduğum tüm isimleri hemen google'ladım. Giden arkadaşlarıma sordum falan filan. Özel sağlık sigortamız var diye hastanelere de baktım.

Hamile yogasına giderken sevgili Zeynep boncukayşe'nin doktoru Zekai beyden bahsetmişti. Zekai Dinçer. 

Doğduğunda hastane doktoru muayene etmişti ve kontrol için 1 hafta sonra yine götürdük. Central çook uzaktı. Canım doğum doktorum İlknur hanım eğer mümkünse muayenehanesi olan bir çocuk doktoruna git dedi. Hastanelerde sana ayrılan süre kısıtlı olabiliyor, doktor istediği süreyi ayıramayabiliyor dedi. Çok mantıklıydı söyledikleri.

Bu arada Central, Beylikdüzü Medi Life, aile dostumuz Şişli Etfal çocuk doktoru İbrahim bey hepsi Derin'i muayene etti. 

Bir gün annemle otururken, ara bakalım Zekai beyin asistanını bir sor dedi. 


Neriman hanım son derece açıklayıcı ve net bilgiler verdi. Ama ortada bir sorun vardı, randevu yok, yani var da taaa 1 ay sonraya. Napalım dedik, aldım randevuyu. 

İnternette Zekai bey ile ilgili ufak tefek yorumlar var. Çok bir şey bulamadım ben. Olur da arayan olursa diye yazıyorum. Ne yapın ne edin çocuğunuzu Zekai beye götürün. Zekai Dinçer fan club falan kurulacaksa başkan adayıyım. Ya da Zekai Dinçer tarikatı falan.. Gidip de etkilenmemek mümkün değil.

Neyse anlatıyorum.

Derin 40 günlük. Randevumuz sabah erken. Çünkü yenidoğanları erken saate alıyor, çünkü ondan önce daha büyük bir bebek muayene olduysa ve olur da havadan bile mikrop kapar grip falan bulaşırsa diye.. Ne kadar hassas bir düşünce. Tam evden çıkıyoruz Engin bana yüzünü yıkamayı mı unuttun dedi, yoo yıkadıımm dedim. Lohusa kadına söylenecek şey mi şimdi bu cık cık. Makyajdan nefret eden kocam bi allık sür bari dedi. Peki dedim, bi rimel bi allık yaptım ben onu :)


Evden çıktık. Muayenehane Levent'te. Beşiktaş belediye binasına çok yakın. 5 dakikada gittik. Neriman hanım güleryüzüyle karşıladı bizi. Derin anakucağının içinde. Zekai bey gülümseyerek bize doğru geldi. Engin'in elinden anakucağını aldı, hoşgeldiniz dedi. Yok biz taşırdık falan derken buyrun dedi, bizdeki ilk şok yaşandı. Girdik odasına, çok sade, oyuncak yok, duvarda stickerlar yok.. Artık büyüyen bebeklerinin ona yaptığı resimler var. İnşallah Derin de bir gün yapar. Bana döndü, çok mu makyaj yaptın yoksa gerçekten göründüğün kadar iyi misin dedi :) Ben de yok o kadar makyaj yapmadım, annem yanımda ondan iyiyim dedim ama suratımda şapşik bir gülümseme. 40 günlük lohusa olup iyi görünen nadir annelerdensin, maşallah dedi. Adam bana iyi görünüyorsun dedi yahu :) Bu zekai bey bebeden önce anneye iyi geliyor.

Doğum boyu, kilosu gibi sorulardan sonra aldı sazı eline, pardon Derin'i :) 


Incık, cıncık heerrr yerini muayene etti. Derin bi de çiş yaptı mı ? Ay değiştirelim falan atladık biz, ben değiştireyim hem sen de görmüş olursun dedi. Allahım bu nasıl doktor, annem-Engin-ben birbirimize bakıyoruz. Gittiğimiz doktorlardan bir tanesi her şeyi hemşireye yaptırıyordu. Zekai beyin hemşiresi yok, kendi yapıyor. Tam 1 saat muayene etti arkadaş 1 saat. Hem anlattı, hem kontrol etti. Biz bitti zannederken şimdi anlatacaklarımı istersen telefonuna ses kaydı alabilirsin dedi. Ben zaten kafam leyla, telefonda kayıt uygulamasını bulamadım. Video çekme modunda masaya koydum ama o da sesi iyi çekmemiş. 40 dakika anlattı Zekai bey. Öyle olur normal, böyle olur olabilir, kakası bu renkse doymuyor, bu renkse üşümüş gibi biiirrr sürüüü bilgi. Bir gün onun boş vakti olsa (ki yok biliyorum) ona böyle sorular sorsam, yanıtlasa, ben de burada yayınlasam ne güzel olur di mi ? İlk kez gideceklere öneri, telefonunuzun ses kaydını hazır bulundurun.

Zekai bey bebekleri çok seven bir doktor bence. Her çocuk doktoru sever belki ama. Nasıl gülümseyerek bakıyor Derin'e..


1 saat 40 dakika sonra görüşmemiz bitti. Biz adama hayran bir şekilde çıktık. Kapıdaki uğurlaması "ellerine sağlık, bebeğini çok güzel bakmışsın" şeklinde. Ben gene şapşik sırıtma..

Zekai bey inanılmaz kibar bir adam. Hep güleryüzlü, hep nazik. Cep telefonunu vermekten asla kaçınmıyor. Her aradığında açıyor, her sms'e yanıt veriyor. Tabi bkunu çıkarmayıp adamı pazar gecesi arayıp rahatsız etmemek gerekiyor. 


Derin doktorunu çok seviyor. Engin biraz zor ısınan bir adamdır, Engin de Zekai beyi çok seviyor. Annem özellikle eskileri yabana atmadığı için Zekai beyi çok seviyor. Biz ailece kendisine aşığız anlayacağınız :)


Önceliği anne sütü. Varsa sadece anne sütü, yetmezse mama diyor. Hatta anne sütünü arttırmak için doğal bir sürü önerilerde bulunuyor. Ve anneyi çook rahatlatıyor. Benim torunum da gaz sancısı çekiyor, büyüyor bebekleriniz diyor. Mutlu anne mutlu bebek diyor, özellikle babaya bakarak :)

Kısacası biz Zekai beyden çok memnunuz. Unuttuğum şeyler olursa yazıya ekleme yapacağım.

Emekliliğe karar verip Muğla'ya yerleşecek diye çok korkuyorum :)


.

3 yorum:

la tahzen dedi ki...

teşekkür ederim

Begüm Mermut dedi ki...

Benim kızımın da doktoru Zekai bey küçük tatarım diye sever. Yazınız çok doğru anlatmış Zekai bey'i her konuda kendisine çok güvenirim süper seçim. Özellikle yenidoğan annelerine motivasyonu çok süper.

Adsız dedi ki...

Kardeşlerimden teyzenin çocuklarına kadar bakan mükemmel bir doktor aile dostumuz gözüm kapalı güvenebileceğim tek çocuk doktoru mütevazi sabırlı güleryüzlü mesleğine aşık bi doktor ama herşeyden önce harika bi insan bebeğe dokunduğu anda ağlaması kesiliyor resmen mutlu oluyor bebekler herkese tavsiye ediyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...