9 Ekim 2008 Perşembe

duyuyorum 2

nedense bu kez doktora giderken agresiftim, çok gittim çünkü bu konuda doktora, hiçbiri teşhis koyamadı, birisi ailede var mı genetik olabilir dedi, birisi doğuştan olabilir dedi, bir başkası bebekken ateşli hastalık geçirdiyse ondan olmuştur dedi ama kimse bu yüzden tedavisi de bu demedi,

ben sorulacak soruları biliyorum, ezberledim artık, neyse girdik yanına doktorun, ben, meraklı annem ve ondan daha meraklı arkadaşım burcu, doktorum da pek havalı pek yakışıklıydı sinirime dokundu bu hali, biz içeri hürrraa 3 kişi girince, hasta kim diye sordu iyice sinir oldum, ben dedim buz gibi sesimle oturacağım koltuğu gösterdi neredeyse onun oturduğu masasına 5-6 metre, başladık konuşmaya sorular hep çalıştığım yerden çıkıyor :) rahatsızlığın ne, şikayet ne zaman başladı, kaç yaşındasın, ve daha bir sürü soru, doktora gittin mi diye de soracak bekliyorum, sordu (ya da ben öyle sandım) 10 kere falan gittim dedim bunlar gülmeye başladı, meğerse okula gidiyor musun diye sormuş ben git gitmek duydum ya yapıştırdım cevabı :) annem hemen rahatsızlığımız bu işte, seda duyuyor ama yanlış duyuyor dedi, zaten gerginim ay bide güldüler çıldırıyorum kalkıp gidicem birazdan, ölçüm yapalım dedi, ben yaptırdım dedim, ben burada da yapılmasını istiyorum dedi, homurdana homurdana gittim, bu arada detaylı bilgileri almış annemden, geldim sonuçlarla, baktı ve işitme cihazı kullanacaksın dedi, asla kullanmam dedim, neden dedi, ben takmam öyle kocaman şey herkes görür dedim, bende gözlük takıyorum dedi, duyacaksam bana da gözlük ver onu takarım dedim, artık doktorum da sinirlenmeye başlamıştı, bana yakın zamanda birçok kişinin kullanacağını, djlerin, ece kulüplerinde çalışanların, yükses sesli makinelerde çalışan işçilerin bu kaybı yaşayacağını ve cihaz kullanacaklarını ve daha bir sürü şeyi tek tek sabırla anlattı, banane takmam ameliyat et beni dedim, ameliyatlık hiçbirşeyin yok boşuna kesmem seni, özel sağlık sigortan var diye ameliyat etmem dedi, çok dürüsttü çok şaşırdım, ama yine de banane diye diretince adam da sinirlendi artık, sen kendini dünyanın merkezi mi zannediyorsun dedi ben bozuldum tabi :) bak bu ölçüm için gittiğin yerde cihazlar var onları dene, zaten sen rahatsızlığın gereği o bahsettiğin büyük cihazlardan takamazsın, kulak içinde olan miniklerden kullanmalısın dedi, kendi diliyle bir rapor yazdı ve tekrar orl'ye gittik, orada inci küpe şeklinde olan cihazları görünce biraz içim ferahlıyor sonra yine yok takmam diyordum..

ben son zamanlarda çok doğru doktorlara rastladım, ebru hanım ve zuhal hanım onlara giden hastanın psikolojini öyle iyi anlıyorlar ve öyle güzel davranıyorlar ki 2-3 cihaz denemeden sonra almaya karar vermiştim bile.

uyumlu cihaz tespiti, kalıp alınması derken 1 hafta sonra cihazımı almaya gittim

çok küçük, ten rengi, taktığımda belli olmayan bir cihazım oldu, sıra ses ayarındaydı, kullananlar bilir bu cihazların ses ayar düğmesi pilin konduğu minicik yuvadadır. Aman Allahım o sesler nasıl çok geliyor, klavyenin tuşları ne kadar cik cik ötüyormuş, çay kaşığı cam bardakta şangır şungur ötüyormuş, alışacaksın normal sesler bunlar dediler ve eve geldik

işe gittim yok takamıyorum, pc kullanamıyorum, beynimin içinde yankılanıyor sesler, kendi sesimi yankı yapıyor duyuyorum, bunların normal olduğunu günde 1 saat belki 2 saat takarak ve bunu her gün arttırarak denememi tavsiye etti doktorum, gerçekten de işe yaradı, sonra sürekli kullanmaya başladım

hala da kullanıyorum :) her sene mutlaka bakıma götürüyorum ve 10 senedir aynı cihazı kullanıyorum, pil almaya orl'ye gittiğimde (ne yazık ki doktorum il dışına gitti) yeni çıkan modelleri gördüm değiştirsem mi acaba diye sordum, cihazınız çalışıyor, alıştığınız bir ses kalitesi var, hiç gerek yok dediler, içimden deli mi ne bunlar satış yapacaklar istemiyorlar dedim :)

Sevgili Delfina'yı okuduktan sonra yazmak istedim, yaşam gayet normal devam ediyor benim için, işitme cihazım yokken de duyuyorum ama varken herşeyi duyuyorum, o görünmesin kompleksini de attım üzerimden çok önce, yine de görünmüyor birçok arkadaşım anlamıyor bile kullandığımı

duyuyorum, duyuyorsun, duyuyoruz :)

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...